onsdag 15 september 2010

Syskon

Idag sovs det på Sockertoppen. Haleluja! Igår gjorde det nämligen ont i magen (tillfälligt bara för dagen såklart och aldrig mer igen :-) ) så jag vyssjade, skumpade, bumpade, masserade och vände ut och in på mig själv för att hjälpa na'.
.
Musse har vänt rumpan till Junis. Jag undrar om det är för att hon är accepterad eller tvärtom... Han är i alla fall väldigt försiktig kring henne, nosar lite och lägger sig sedan försiktigt bredvid på filten. Visst är de lite syskonlika?!
.
Ajöken! /Fru W

5 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, magknip är inte kul även om de flesta bebisar får en släng av det de första månaderna. Ger det sig inte får ni höra av er för lite koliktips. Hoppas jag slipper höra av er av den anledningen!:)

Kram Lotta

Emelie sa...

¨ÅÅÅ jag ser likheten i deras krumma positioner! Härligt!!

Sara sa...

Åh, det här var den mysigaste bilden jag sett på år och dar!
Glädjande att se och höra att han verkar ha tagit till sig det här med att bli storebror. Felix (vår hund) hälsar dock till Musse att han ska passa på att njuta nu av lugnet för det blir finns risk för andra bullar senare med drag i svans och öron, petning i mun och ögon samt ett fasligt jagande fram och tillbaka med diverse vagnar och tillhyggen. =) Fast nå såna otyg kan jag väl inte tänka mig att ljuva-Junis kommer hitta på? ;)
Ge henne en liten puss från en främlig i Umeå är ni snäll.
Kram S

Emelie sa...

det får bli hennes nickname Ljuvliga-Junis!

Anonym sa...

Lotta: Ja kolik önskar vi oss inte. Men händer det så tackar vi för alla tips som kan ges!

Sara: Ja tänk vad lajbans när hon börjar rycka honom i svansen :-) Pussar gärna från trevliga Umeå-bor!

Emelie: Ljuvliga Junis it is!!

/Fru W