torsdag 30 september 2010

Här hemma, där borta.

Vi har varit på besök på jobbet idag J och jag. Märkligt att komma in i lokaler och se hur alla jobbar på som vanligt medans jag själv lever i någon sorts bubbla. Det pratas gymnasiereformer, nya klasser, konkurrens och rättningshögar..... Jag kan inte påstå att jag saknar det nu när livet har fått så många nya, fräsiga färger, men samtidigt lockar det lite med tempot och engagemanget.
.
Och sen har vi eleverna. Oj. Mina hjärtan. Vilket fantastiskt jobb jag har!
..
Junis visade sig hursomhelst måttligt intresserad av mina gulliga elever och kollegor och sov sig igenom hela visiten. Hon tackade inte ens för presenterna hon fick (om man inte räknar ett halvöppet öga som tack) så det fick jag stå för, superfint!
.















..














Eriks härliga kollegor har ju också grattat. Snyggt!
..
Imorgon kommer äntligen storebror/svåger/morbror hit flygandes från Brazil. Han önskar sig fil till frukost. Angenämnt.
..
Ps. Jo jag vet Statistik-Emelie, det har varit många outfits den senaste tiden men det kommer inte bli någon små-gulliga-outfits-blogg utan vi kör på som tidigare med lite-av-varje-men-ibland-lite-extra-av-något-blogg :-) Ds.

1 kommentar:

Statistikern sa...

Ja alltså jag har ju noterat att det är väldigt lite info om trädgården nowdays! Jag tyckte mig se en utveckling där ett tag mot blöj-blogg också men nu kör ni outfits och det känns ju fint, fashion får inte StatistikEmelie nog av!