söndag 19 september 2010

Har du bestämt dig?

Det har jag, sedan länge. Idag är det VAL (!!!! förstå vilken förmån - och vilket ansvar), och jag tycker det skulle kännas konstigt att hipp-som-happ-bestämma mig för något i sista stund. Politik rör ju det som ligger i våra djupaste värtderingar ... eller? Därför är det så viktigt att vara lite aktiv själv och inte enbart rösta efter valaffischer. Varje parti lovar ju den bästa lösningen, om du frågar dem ...
.
Jag vet att det är många som redan basunerat ut på fb eller bloggar etc. vad de röstar på, men jag vill inte vara med i det. Sedan håller jag såkklart tummarna :-) Kommer däremot att göra en kommentar om mitt val efter att det finns ett resultat att förhålla sig till, men jag vet vad jag hoppas på - och varför. Är du fortfarande osäker? Ev. kan du få en fingervisning här. Och nej - man håller aldrig med ett parti/block till 100% om allt, men det finns kärnfrågor, helhetstänk och människosyn att ta ställning till. Gör din röst hörd!!
.
/Erik

1 kommentar:

Heidi sa...

Jag har redan röstat.
Och jag tänker inte basunera ut vilket parti, men jag kan avslöja att jag faktist har röstat på min man! Det ni... :)