fredag 24 september 2010

Sprak

















Juntalainen hade det så fint med the Karlsson sisters. Tre fina famnar att njuta i (fick bara med två famnar på bild dock, ska kompensera framöver!).
















Vet ni vad jag gör nu? Jo jag står upp och applåderar, hårt och länge, jag jublar och jag gör hurra-rop, jag gör volter (visserligen sittandes) och jag svänger med mina armar upp i luften för alla er där ute som är ensamstående med barn (för man önskar sig ofta och mycket att Gud skapade oss med 7 armar...kanske inte döläckert med sju armar visserligen men allt kan inte vara snyggt, se bara på våra näsor!) och för alla er som har barn men inte har en egen tvättmaskin (eller om er tvättstuga är bokad väldigt ofta). Ni är grymma så jubel och åter jubel!
.
Det var så oroväckande sprak-tyst från J:s bralla igår. Bara kiss, visserligen i överflöd och lite varstans som vanligt men ändå. Sprak-tystnad en dag innebär sprak-kalas dagen efter. Jag är lite svettig på överläppen och än är det några timmar kvar innan man får avlösning, för er som inte är kiss-, bajs- eller spyinvigda så kan jag ge er en liten sneek peek:
  • I morse när Erik hade dragit till sitt utanförhemmet-arbete så bajsade Junis ner sin blöja och pyjamas, eller en av sina 5 pyjamaser. Tre av dem ligger i tvätthögen redan nerkissade och klara för sanering. Hon passade även på att sikta på ett par handdukar. IKEA:s vita 5-kronorshanddukar är life savers!
  • Det gick ett par timmar och sedan inleddes ett förmiddags-bajs-marathon där hon inom loppet av 10 minuter bajsade ner sin kropp (från fot till axel), blöja, body, brallor, babyskydd, tre trasor, ett skötbord och mammas mjukisbyxers (som precis plockats upp från tvättstugan efter en läckande-blöja-insidens).
  • När vi var färdigbytta och någorlunda bajsfria så passade hon på att spy ner en kudde och en trasa som final på ett fint lopp.

Så varmt välkomna hem till oss alla nära och kära, du kan vara ganska säker på att vart du än placerar din lekamen i vår boning så har Junis kissat, bajsat eller spytt på just den fläcken. Man kan ju inte bli annat än ordentligt stolt.

/Fru W som tittar på sin dotter som ser alldeles för koncentrerad ut.

Inga kommentarer: