lördag 4 september 2010

Skitkär (eller Viktor Rydberg - släng dig i väggen!)

Mamman och dottern sover sött -
det är ju så gött
när man är trött.
Pappan är uppe och matar Musse,
det är sånt som faller på husse :-)
Igår sattes farsan på riktigt test
när Junis bjöd på bajsbrakfest -
oskyldigt låg hon naken i knät
när det plötsligt var något som lät
och ut ur den lilla rumpan så slät
forsa´ bajs, bajs och bajs snabbt som en rakät (raket...)!
Och varför falla åt kompromiss
tänkte väl Junis och toppa' med kiss!!
Ja, pappa vann visst på avföringstriss
och från mammas håll kunde höras ett fniss,
och byxornas färg gick från ljusblå till mörk -
fick tvättas och sedan hängas på törk.
Summan av kardemumman blir så den här:
det finns helt nya dofter som fyller min air
och allting är nog, precis som det är
- det finns liksom inget som är till besvär -
jag är helt enkelt hennes, jag är såld - jag är kär.

/Erik

4 kommentarer:

Charlotte sa...

Så är det! Men bebisbajs luktar nästan ingenting?! vänta tills fastfödatiden, då luktar det...mer som bajs luktar :)

EMW sa...

Ha ha!! Nej, det gör väl inte det... Men jag är nybörjre på området ;-) ... och hon luktar ju såklart bara rosor :-)

/Erik

Julia sa...

hihihi!! vilken duktig poet du är Erik! LÅter som ni har det helt underbart ;) Så skönt att ni är hemma nu! Tänker på er och sitter och njuter av bilderna! Stor puss från Alfred till sötaste lilla Junis!

Familjen Hägglund sa...

grattis till premiären! =) heja Junis!