måndag 6 september 2010

...och det vill inte säga lite...

Det är alldeles tyst i vårt hus ...
bara klockan som tickar på väggen och kylskåpets surrande ibland.
Musse är ute och härjar nånstans, Mickan ligger i vardagsrummet och Junis ligger här bredvid mig och snusar ... (synonymen för sova, alltså ;-) Båda mina tjejer sover, inget annat.
.
Jag har brutit stilllheten idag genom att åka till cementgjuteriet och hämta 1200 kg sten. Känns nästan som ett helgerån, men jag måste kunna göra klart trappan därute nån gång ... Fast nu är jag åter inne i bubblan :-)
.
Med en hallongrotta i munnen och en bok i handen läste jag just några rader av poeten Eva Magnusson som kändes passande (även om ja, jag vet, vi är väldigt mycket nybörjare i sammanhanget), ur Psalm från en småbarnsförälder:
.
Min själ väntar efter Herren
som den väntar efter en natt
en enda - med ostörd sömn
från kväll till morgon
.
Ta det på rätt sätt - jag önskar inte bort nån sömnlöshet i världen om den beror på J, men själva bilden tycker jag är talande... Något stort utryckt på ett väldigt enkelt sätt, inte sant?
Från det ena till det andra - jag ska ta och störa den ena av de sovande med ett blöjbyte nu...
.
/Erik

1 kommentar:

Vibeke sa...

Hej. Vilken fin blogg du har.

Jag har bara en snabb fråga: Hur har du lyckats få till "Reaktioner...." längst ner på varje inlägg. Jag har också en google-blog men lyckas inte få "Reaktioner" att synas hur jag än bär mig åt...