fredag 27 juni 2008

Dr Sergios privatpraktik

Det handlar om att passa på. Vi passar på att umgås med min kära bror och hans fruga. Vi äter fruktsallad som är gjord av tusen goda och för oss helt nya frukter. Vi passar på att gå på pizzabuffé där man får chokladpizza till efterrätt (väldans gott!!).

Vi passar på att fula oss jag och brorsan.

De har cool grafitti här i stan. Jag bara känner hur jag flyter med.

Vi passar på att gå på fruktmarknaden där de även säljer tupphuvuden. Någon som blir sugen?

Vi passar på att besöka Dr Sergio som lade märke till min karies. Nästa vecka ska han laga mina hål för en billig penning och Erik ska få bort sin tandsten. Han tar säkert emot Er också!

Vi passar också på att få underbart skön massage.

Idag protesterar tusentals lärare här. En enorm folksamling lyssnar till flera talare och man ropar ut sina protester högljutt. Om vi var lärare i detta land hade vi absolut protesterat tillsammans med dem. Igår var vi på studiebesök på skolor. Mycket intressant som kräver ett eget blogginlägg och mer allvar, det tar vi vid hemkomsten.

Kramar! /Mickan & Erik

2 kommentarer:

Anonym sa...

Chokladpizza??????? määähhh... fusk ju!

Anonym sa...

Alltså jag är VERKLIGEN INTE AVUNDSJUK! Ville bara säga det. Här i Sverige har vi kottar och granar. SLÅ DET.. Bananer och citroner i trädgården.. bah det är ju bara att gå till Ica. Och exotisk djungel. Jag har Tv:n det räcker för mig.. Som sagt Inte avundsjuk.... inte ens det minsta. Nu skall jag äta torr potatis o lite salt sill med tillhörande lök och sur grädde även kallat gräddfil. Tacka vet jag Sverige! Krampå er