söndag 8 juni 2008

Spooky

En resumé av vårat liv den senaste veckan. Alla mina 3:or har tagit studenten - härligt, nu börjar livet! Nedan ser ni världens sötaste student Elin. Hon låtsas vara jätteglad för paketet hon fick innehållande Eriks avlagda strumpor och en hög med gamla elevuppsatser jag ville bli av med. Grattis i alla fall och tack för GOD mat och fest!
.
.
Johan var där också vid sin kärleks sida (Elins alltså). Han är 193 cm, det är inte Erik.
.

.
I fredags åkte vi norrut. Vi älskar att stanna vid fornminnesområden som finns utefter vägarna. Den här gången blev det ett gravfält som heter Ättehögskullen. Där finns 3 stora gravstenar från 500-talet varav den största nästan är 4 meter hög! På 1800-talet tog man ner en utav dem för att bygga en trappa av den, men man fick snällt ställa tillbaks den när det började spöka en massa. Buuuuu!!
.

.
På stället finns också flera gravhögar men de är inte så upphetsande att ha på bild. Däremot ser ni mig posa i en sk. domarring (man trodde förut att det var en tingsplats, men senare har man kommit fram till att även detta måste ha varit gravar). Tänk var viktig döden måste ha varit när man släpade på dessa giganter...
.

.
Stenen är nästan 4 meter hög, det är inte Erik, men han är perfekt som han är! Vi blev ärligt talat inte så långvariga på denna plats, stället kryllade (minst sagt) av feta människoätande rödmyror.
.



Erik har även varit grabbig och kört go-cart. Han är allt bra häftig vá??



Han lyckades nästan med att knipa en medalj. Men 3 andra från jobbet var aningens snabbare.

En av kollegorna är en Jesus look a like!
.


.
Sen måste jag bara få visa er ett underbart tingest. Jag älskar musébutiker, när vi var på Moderna muséet i våras köpte jag med mig denna vackra. Det är en mekanisk leksak som heter Cranky, på något sätt påminner den om mig själv.
.

.
Vi har haft en härlig helg i Karlstad/Åmål. I fredags fick vi äran att besöka Kristian, Sofia, Oliver och Hugo. Inga bildbevis dock men vilka godingar, alla fyra! Och vet ni vad, Erik ska få vara Best man på deras bröllop - tjohooooo!!
.
En och en halv veckas arbete kvar, sedan tar vi sommarlov.
..
Hej svejs! /Mickan

2 kommentarer:

Familjen Hägglund sa...

ni är verkligen ett riktigt lärarpar. lite lik gunilla och hans från karlberg just för att ni åker runt och kollar p allt! hahahaha!

Anonym sa...

hahaha ja har läst alla uppsatser och man ser ju vilken lärare dom haft.. vilken nivå.. haha :P ne då.. tack så mkt för allt :) kram (ps johan e 196 :P)