torsdag 12 juni 2008

Simsalabim!

... och så var de borta, mina fantastiska 9:or. Har undervisat dem en termin nu, slutet av vårterminen har kännts lite seg från båda håll men så vips får man ändå en massa blommor, kramar och hurrarop och så ser man dem försvinna mot resten av sina liv. Smått surrealistiskt. I höst drabbar jag andra i deras ställe, intet nytt under solen.
.
Äntligen hemma hos min fru nu. Var finns OB-tilläget i läraryrket? Nej just det, det finns ju inget sånt, det är ju ett kall. Baha! Fast det är skojj. Och ett jobb är ett jobb är ett jobb. Kanske kunde jag hålla med frugan om att el bosso kunde prioritera om i våra scheman dock. För kärlekens skull.
..
Nu är det inte många dagar kvar dock och jag ser storligen fram emot Brasilienresan! Förra helge växlade vi in till lite brasse-pengar som heter Reals. I Sverige har vi bilder på Linné, Jenny och Selma, men där borta har de papegojor, leoparder och sköldpaddor, exotiskt värre.
.
På lördag drar vi till Nyhem. Åk dit hela Sverige så blir vi många många många :)
.
Nu ska jag fälla ihop och pussa min pudding så hon blir lite gladare (eller fröjdesammare som är vårt eget ord).
.
Mors! Magister E

Inga kommentarer: