onsdag 4 juni 2008

Skäms!!

Vet ni vad? Jag ska bli vuxen på riktigt. Igår hade jag en planeringslektion på en körskola. Någon gång i sommar ska jag skriva teoriprov och nästa vecka har jag min första riktiga körlektion. Jag tycker mest att det är jobbigt, hur får man motivation till en sån här sak? Visst, måste erkänna att det är aningens trist när mina elever ropar "Grattis!" ej vilt över klassrummet när den ene efter de andra har klarat teori eller uppkörning. Å andra sidan har jag flera hundra ursäkter till varför jag inte behöver ha bråttom men det där...
.
Det måste ske någon gång, så är det så - Hjälp mig, hejja på mig, ge mig styrka, få mig att skämmas över mitt icke-tillstånd, gör vad som helst bara jag får lite motivation.
.
Kramar! Mikaela, snart 26 år
.
Ps. Jag passade Lottas och Fredriks söta små barn någon timme idag. Innan Lotta skulle gå grät Emelina hejdlöst för att mamma skulle bort och jobba. Barnsmart som man är lyfter man upp henne, tjoar lite och vips så skrattar hon istället och sorgen är som bortblåst. Tänk om man kunde göra så med vuxna som grät också, det hade varit nåt det. Ds.

3 kommentarer:

Familjen Hägglund sa...

Heja Mickan!!!!! kör hårt med körkortet! du klara det galant!
många kramar

Sternegård sa...

Låt Erik försätta köra ;)
Och den där med tjo och tjim när man är ledsen funkar ju felfritt nu också!

Fru Bergman: sa...

Va du är duktig Mikaela!
Själv befinner jag mig fortfarande i förnekelsefasen av att jag behöver ett körkort. Jag vill ju egentligen ha ett, men jag är alldeles för lat för att orka ta tag i det hela. Därför beundrar jag dig som har kraft och energi att faktiskt göra verkligehet av dina fantasier. Kram Hanna