måndag 16 juni 2008

Ögonblicken innan döden inträder

Ajj! Mina öron gör ont. Eftersom det är jobbahemifrån-dag har jag på mig glasögon. David ringde från Brasilien och jag satte på mig mina hörlurar som klämmer åt hårt. Huvva!
.
Jag har fått resefeber och dödsångest nu. Jag har blivit så flygrädd, luftgropar och allmän luftturbulens ger mig stora skälvan. Nog för att himlen gör mig lugn vid tanken på ett eventuellt dödsfall men panikartade ögonblick innan övergången till andra sidan ger mig ångestattacker. Förra gången vi flög satt jag och hukade mig emot Erik och kved pipigt om att jag älskar honom, Jesus och alla jag känner.
.
Min mor har dock avhjälpt situationen lite. Hon går på muskelavslappnande (för sin fibromyalgi) och jag har fått piller av henne som enligt 90-kilospappa gör att "man sluddrar dagen efter men sover gott". Hon är bra min mamma som langar rceptbelagt när det behövs. Det gäller att ha rätt kontaktnät.
..
I lördags besökte vi Nyhem. Vi kollade på EM-matchen som slutade så snöpligt och sen gick vi på bra möte med "Sanga" senare på kvällen.
.

Som tredje person bakom dill-chips-Mickan och mack-Emelie ser ni matchens vindögde domare Elin.

.

Hela klanen var där. Johan är förresten 196 cm bara för att vara korrekt.
..

Jonna och Andreas - visst borde han byta frisyr? Vi har påbörjat en övertalningskampanj i ämnet.
.

Någon som är söt är Emelie.
.
Vi tittade på den brasilianska filmen Guds stad igår när vi kom hem från Lovsjö. Se den, bra film! Till sist kommer en lektion i pourtogisiska. De enda fraserna jag kommer att använda, förutom obrigado såklart.
.
Licensa onde fica Uddevalla? = Var ligger Uddevalla
Fala inglés? = Pratar du engelska?
Nao falo portoguese = Jag kan inte prata portogisiska.
.
Olala! /Mickan

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaha ja ni var på Nyhem?! då satt jag bara ett fåtal bänkrader från er och tittade på samma match och lyssnade på samma predikan... där ser man. Noterade att ni träffat både Diana, Alicia och Martin.
Hälsa Brasil!