onsdag 18 november 2009

Tatuera in tomte med släde på ryggtavlan?

Jag har börjat jul-bruka rejält nu. Carin kom förbi igår och vi korkade upp glögg med smak av chili, ingefära och enbär, finfint. Skumma tomtar, clementiner och pepparkakisar till såklart. På lördag är vi inbjudna till Göteborg där vi ska raska på julstämningen ytterligare med en Lisebergsrunda.
.
Ikväll är det tatoo-time hos Jeremia, kanske ska man slänga in en julinfluerad tatuering, den passar ju ändå bra ett par månader om året. Än så länge är det ju ingen här på bloggen som gissat rätt motiv så därför ställer vi in monopol-kvällen. Jag kan avslöja att min tatuering blir rätt seriös, Eriks blir mer av det tönt-roliga slaget. Om vi kommer ångra oss? Kanske när man är 78. Å andra sidan är kroppen ändå täckt av leverfläckar, hudvecken täcker en del och synen är så grumlig att vi hade kunnat tatuera in hela telefonkatalogen eller bibeln utan att man märkt något.
.
Man får inte vara lagisk som mor sa. /Kram Fru W

4 kommentarer:

Elina och co sa...

Det är så spännande! Lova att ni bloggar så fort ni bara kan, jag ser gärna att det blir en serie i tatueringens utveckling: inplastad, småblodig ny, eve infektioner och till sist intorkad och klar.

Tjipp!

Fru Bergman: sa...

Det här får ni ta och bilddokumentera, jag vill helst se dig under nålen, ok! :)

Anonym sa...

Jag tror att Mickan har tatuerar in: Tro, hopp och kärlek. Eller störst av allt är KÄRLEKEN. Eller jag älskar Jesus.. eller jag älskar Erik.

Erik har gjort någon töntig seriefigur.


3 Mos 19:28
"ni ska inte rista märken på er kropp..."


Lagisk och lagisk... kalla mig vad ni vill. Jag tycker om er fast ni har gjort detta. Men jag står fast vid min åsikt.

Tant E

Familjen Hägglund sa...

åh, ni måste visa resultatet snarast! Jag och elina pratade om saken häromdagen, vad ni kan tänkas komma på att tatuera in och vi kom inte riktigt fram till nåt så avslöja nu!
Sen håller ja helt med att det är ok att börja jula nu. Fram med pepparkakorna, lussebullarna, glöggen, ljusslingorna och julmusiken! Vi håller som bäst på att äta upp förra årets lussebullar... måste ju rensa innan man kan baka nya! =)

Stor kram på er!