torsdag 5 november 2009

November är så skitigt (LeMarc)

November, det orkas inte mer än vardag nu. Vi jobbar sena dagar, dignar under arbete, försöker engagera oss i världens bästa församling, försöker och försöker och mitt i allt är det så mycket november det kan bli. En händelse i veckan gjorde att jag verkligen förstår hur viktigt det är att vi är sanna och ärliga. Mot oss själva och mot varandra. Jag vill inte vara en skrällande symbal som vår kära poet Bolander skriver. Jag tänker inte affischera på stan med mina brister eller svagheter men jag vill heller aldrig gömma dem i pannrummet bakom sommarmöblerna. Jag vill försöka vara sann och jag vet att det bara finns En som bär.
.
Igår kväll hade vi fint besök av vänner, bland annat var Palle här och hjälpte oss dra el till vårt hallprojekt. Äntligen har vi ljus - tack! I helgen tänker vi bygga bänk, göra krokar och kanske sätta golvlist. Helgen därpå är det dags för garderob... ...och bilder till bloggen! :-)
..
Dags att äta knäckebröd, morot och dricka vatten framför Bonde söker fru (missade ju gårdagens program, tack och lov för internet... ) /Fru W

2 kommentarer:

Julia sa...

Tänker mycket på er! stor kram o vi vill gärna se bilder! läckert med orange i hallen!!! Njut av lite choklad också tycker jag!Kram

Anonym sa...

Tack fina du! Kram! /M