onsdag 25 november 2009

Go with the flow

I år är det svårt att få igång den seriösa julstämningen som annars brukar infinna sig ordentligt i oktober. Jag försöker så gott det går, tuggar i mig clementiner, häller i mig flaskvis med glögg och spelar julmusik men ack ack. Nåväl, när nu samtliga grannar med stil plockat fram sina stakar och stjärnor kan vi ju inte vara sämre, vi är trots allt färskingarna på sockertoppen och då vill man ju go with the flow och pynta med style. Så nu är några stjärnor uppe, ett par hyacinter och amaryllis inköpta och står i köksfönstret. Allt rosa i köket är bortplockat och i helgen åker vi och letar efter en snygg stake, ljusstake.
.
Jag inväntar fortfarande stolarna vi köpt på ett visst internetföretag som jag börjar bli bra sugen på att hänga ut och skälla ner. Men jag får viss rabatt på beställningen så länge de dröjer... och då kan man ju köpa mer saffran för enligt Charlotte är det dyrt i år.
.
Snart kommer Miss C och glöggar och kollar Bonde söker fru. Ska försöka att inte hosta på ná.
.
Olé! /Fru W

Inga kommentarer: