tisdag 9 september 2008

Vardagsgott

Hej igen!
..
Min sjukdom gör mig ack och ve så slö och icke arbetsför. Jag försöker planera lektioner och lägga upp snygga power points men känner hur krafterna och hjärnan sinar. Istället lägger jag ut receptet jag fick av Sara på majssoppa. Supergott, jättelätt, billigt och god vardagsmat (varsågod Elina m.fl.)
.
Majssoppa 4 port.
.
1 gul lök
3 dl cocosmjölk (typ en burk)
400 g majs (på burk)
5 dl vatten
Grönsaksbuljongtärning
1 msk vitvinsvinäger
1 knivsudd sabal oelek
Strö över gräslök, salt och peppar
..
Fräs upp den hackade löken i lite olja. Till sätt cocosmjölk, vatten, buljontärning, sambal oelek och majs. Låg koka ca. 5 minuter. Mixa soppan. Späd ut med mer vatten om det behövs och tillsätt sedan vinäger. Smaksätt med kryddor och salt. Käka bröd till! (som man gör med de flesta soppor).
.
Nu ger jag upp och går hem istället. Hej då! /Mickan

1 kommentar:

Elina och co sa...

Tack min kära! Du vet vad som gläder ett trött krumt hjärta! Men hur gick det egentligen med huset?