torsdag 18 september 2008

Vad jag behöver.

Min provuppkörning (alltå ingen riktigt) gick superdåligt. Jag gjorde massor av fel och känner mig hur kass som helst. Så berättar jag allt för min roliga klass varpå de ropar ut "Nej då, min provuppkörning gick också jättedåligt - du klarar det Mikaela!" "Det är ju ingen fara, bra att du gjorde misstagen nu så behöver du inte göra dem när det är på riktigt" osv. Jag har så omtänksamma och uppmuntrande elever. Tänk vad det gör mycket med mjuka ord och uppmuntran (sånt det står om i Ordspråksboken).
..
Nu torkar jag tårarna och kör vidare. I morgon är sista budgivningsdagen på huset, fy vad spännande!
..
Mickis

4 kommentarer:

Anonym sa...

mickan du e grym! och du fixar det / din föredetta stjärn elev!

Anonym sa...

provuppkörningen SKA gå dåligt. det är bara så det är. under min provuppkörning lovade jag mig själv att aldrig nånsin köra mer bil utan cykla vart jag än skulle. men den dagen som den riktiga uppkörningen var- då gick det prima! du klarar det!!

Julia sa...

Du är grym! Dina elever är kloka! Lyssna på deras råd! Jag längtar till imorgon, Hoppas att ni får huset! det ser jättemysigt ut!!
Håller tummarna!

Elina och co sa...

Kära satta vän, måste få berätta att min provuppkörning gick så himla, fett skitdåligt som den kunde gått! Riktigt superaskasst alltså! Det kommer att gå bra, vi hejar på dig!