måndag 18 augusti 2008

Töspynt

Imorgon kliver de in i skolan igen - alla elever! En del fyllda av förväntan, andra otroligt skoltrötta och omotiverade och så några som är mitt emellan (lite som jag var själv när jag gick på gymnasiet). Genast blir det en massa liv och rörelse i korridorerna. Prat med kompisar man inte sett på hela sommaren, man ska uppdatera sig om före detta och nyfunna pojkvänner, fester, semestrar, dumma föräldrar, hunden hos veterinären och brist på pengar trots att man har sommarjobbat. Mitt i allt ska lärarna påkalla uppmärksamhet, påminna eleverna om att CSN inte tycker om när man skolkar, att man inte får sjukanmäla sig själv med fejk-vuxenröst om man är under 18 för receptionisten märker sånt. Och får man inte tag på en lärare när man känner för det är det bättre att skicka ett mail än att gå till rektorn eller ringa 112 och efterlysa vederbörande. Erik och jag har fått världens bästa jobb!
.
Idag hade jag körlektion så nu har jag kört på Uddevallas (innerstads) alla 12 enkelriktade gator. Fett, det går framåt, men usch vad dyrt det är med körlektioner. Dä blir int mö tös-pynt det närmaste.
..
Bye! /Mickan

1 kommentar:

Anonym sa...

Töspynt är heltklart veckans roligaste ord!