måndag 11 augusti 2008

Förberedelser

Igår hade jag en urtrevlig och regnig dag med Johanna i Göteborg. Hemma på kvällen i Uddevalla såg vi filmen Hawaii, Oslo, utlånad av Mr S. En väldigt bra film. Hyr ni som har tid och lust att se något med mening och som ger utrymme för tolkningar och frågor.
.
I morse steg jag upp i arla gryningen, kl. 06:40 ringde klockan och 7:15 började min första körlektion. Högerregeln och landsvägskörning tränades det på. I september gör jag halkbanan, sen får vi se hur många fler lektioner som behövs. Det har på något sätt känts ouppnåeligt det här med körkort, som något "jag tar framöver när tiden är inne". Men så inser jag att nu börjar det närma sig, och den där långtbortadrömmen snart är här och ska infrias. Jag blir alldeles yr av tanken, tänk om jag skulle få ett körkort, vilken lyx och vad vuxet. Betydligt mer vuxet än att vara lärare eller gift eller att fylla 26 - i alla fall för mig.
.
Idag är sista sommarlovsdagen. Dagen då det ska förberedas. Jag tänker inte göra ett skvatt!
..
Härå! /M

1 kommentar:

Sternegård sa...

Mr S's filmtips är säkra kort!