lördag 23 augusti 2008

Spontant

För sisådär flera år sen såg jag ett debattprogram på tv. Man jämförde levnadsvanor och ett av de mest klockrena citaten kom från en förmögen brutta som jag vet var med i dokusåpan Baren något år. När hon fick frågan om vad hon tyckte skillnaden mellan rika och fattiga var svarade hon "Ja.. asså skillnaden är nog att vi rika är mer spontana. Typ, vill man ut och resa så gör man det liksom..."
.
Ååå, suck! Hon har rätt i en sak, det kostar att vara superspontan och köpa en diamantklocka eller en sportbil i födelsedagspresent eller åka till Karibien över helgen, men sånt är mest fånigt och knappast ett bevis på kärlek. Idag unnade vi oss en bilresa till Tjörn för att kolla in Nordiska akvarellmuséet (jag som inte fyllt 26 än gick in gratis) och äta dagens fisk på en restaurang. Vi passade på att posa lite framför kameran - urmysigt! Nu ska jag gå och ge Erik en smällpuss - jättespontant, jättegratis och säkert minst lika uppskattat!
...


Kramar! /Mickan

1 kommentar:

Sternegård sa...

jag är mest nyfiken hur det gått med batalningen av vadet som erik vann på skåneresan.