söndag 17 augusti 2008

Ett tillskott!

Min eviga strävan efter lätta/vardagsrecpet får alldeles för sällan en ny medlem. Härom dagen åt några kollegor och jag lunch på muséet och jag valde den vegetariska menyn - Rostade rotfrukter med fetaostcreme. Gott som busen så jag plockade med min känslan hem och handlade de rotfrukter som fanns fräscha på ICA för tillfället (ta vad ni tycker om såklart). Snabbt, gott och enkelt!
..
~Rostade rotfrukter~ 4 port
- 3 morötter
- 1 sötpotatis
- 1 kålrot
- 8 små potatisar
- smör/olja
- salt (jag använde gourmetsalt med rosmarin - gott till rotfrukter!)
- grovmalen svartpeppar
.
Intruktioner: Smörj form. Hacka till "lagoma" bitar. Lägg i form, salta/peppare. In mitt i ugnen, 200 C, 30 min. Rör om efter ca. halva tiden.
..
~Fetaostcreme ~
- Gräddfil (3 dl)
- Fetaost (jag använder Arlas Apetina med persilja och vitlök för att få lite smak. Annars är det bara att krydda på)
- Ev. krydda/salt.
.
Intruktioner: Häll i fetaosten i gräddfilen och blanda lite lagom sådär.
.
Kram! /Lata Mickan

Inga kommentarer: