lördag 16 augusti 2008

Ström och vatten

När jag och Erik träffades för första gången slog det gnistor. Inga fyverkerier utan snarare elektriska stötar som är farliga, ungefär som att slänga i hårtorken i ett badkar fullt av vatten (ojoj!). Jag hade precis kommit tillbaks till Gud, krånglat mig ur ett jobbigt förhållande med en sambo jag aldrig varit kär i och ville bara landa i lugn och ro. Så stod han där och flamsade, Erik - en barnslig, skäggig basist som flirtade med allt. Nej, jag ville bara fokusera på Gud och komma ifatt mitt liv och allt jag hade trasslat till under tonåren. Jag slängde hårtorken i vattnet och lät Erik förstå att det inte fanns en chans i hela Sveriges inland att jag skulle vilja umgås. Och han gjorde samma sak mot mig.
.
För att göra en historia kort och lättläst - efter bara några veckor insåg jag att Gud ville något annat än vad jag för stunden kände och ville, och idag har vi hängt ihop exakt 6 år och 7 månader och vi har varit gifta i över 5 år. Jag är fortfarande tokkär i Erik, någon svacka som alla pratar om har aldrig funnits (om man inte räknar in PMS här...?). Erik ger varje dag ett romantiskt skimmer (ja det bubblar i mig!!) och de där flirtige, barnsliga och skäggige basisten var precis vad jag behövde. Det är därför jag försöker lita på Gud, före mina egna, ofta översvallande, känslor.

.
Tack för min favorit!
.
/Mickan

Ps. För en fullängdshistoria kan du köpa "Electric love" på bokförlaget EMW. Ds.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad underbart. Känner verkligen likadant för Eva-Maria att Gud sänt oss till varandra