måndag 7 april 2008

Ära vare...

...Gud i himlen, och fred på vår jord, tack och lov och prisa mina dyra juveler - Erik är på väg mot friskare marker! Natten bestod av endast ett hostanfall och han låter riktigt normal vid en konversation. I vanliga fall tycker jag att min bättre hälft pratar lite väl mycket.... men när han inte säger ett knyst på flera timmar är det läskigt!
.
Jag ska ut och resa! Ska följa med Rörlig bild-gänget på deras Sthlms-tur v. 17. Vi ska bland annat vara med under Parlamentetinspelning, besöka en massa film- och tv-ställen. När jag har programmet mer spikat ska jag droppa lite mer specifika wow-names och göra Mr Sternegård avis, det är för övrigt mitt främsta mål i livet.
..
"Solen skiner, himlen är blå. Vad det är skönt att leva då. Högt i topp går allas humör och det är det som susen gör!" Är det någon som kommer ihåg den gamla dängan? Jag minns den från lågstadiet när min fröken som hette Ann-Louise och hade page och stora läppar, plockade fram sin gitarr och vi ungar överröstade varandra. Med detta vill jag ha sagt att texten stämmer så väl. I morse regnade det, mitt hjärta kändes tungt, nu skiner solen som busen och jag känner för att "Köpa vingar för pengarna...."
.
Jag har idag tillagat egna köttbullar och gjort egen brunsås och kokat potatis och morötter till. Mums! Och ett ypperligt vardagsrecept (förutom att det blir väldigt många kastruller att diska).
.
Vi säger så! /Mikaela