söndag 20 april 2008

20-årskalas

Igår var vi i Jönköping och firade Erica & Fredriks 20-årsdag. 1988 var det magiska året, vi hade ju bara väntat oss ett syskon till för inget annat hade synts på ultraljudet men så vips plockade de fram en av varje. Vi stojade och tjoade av glädje vi andra tre syskon. David och Marcus fick en brorsa som de kunde spela fotboll med och jag skulle få en syrra att sminka och göra frisyrer på (typiskt att hon väldigt snart visade sig vara extremt håröm).
.

.
Vi käkade middag igår i alla fall på Jensens Bøfhus - gott med kött! Sedan gick vi vidare och fikade mumsigt. Efter en timmes tjat får vi äntligen iväg Fredrik till en frisörsalong så han klipper sig lite vuxet.
.

.
Vi besökte också John Bauer-muséét och Jönköpings länsmuseum.
.


Här har ni en sagoprins av John Bauer....
.. .



...en annan prins som fikar. Kolla in de snygga 3-benta stolarna. Om jag hade haft sämre moral och en större handväska hade vi kanske stoppat på oss ett par och tagit med hem.
.

.
.
Min favorit blev Ester Almqivsts "Familjegrupp". Härligt att få se kvinnor i vardagen, gillar stämningen i tavlan även om den känns lite ängslig.

.

.
Vår allas Bruna Liljefors fanns representerad bla. med några domherrar, ganska trist enligt mitt tycke.
.
Efter vi hade gjort klart Jönköping styrde Erik & jag vår färd vidare mot Huskvarna för att träffa Mattias & Sandra där vi fick oss gott kvällsfika och härligt umgänge.
.
Hej svejs! /Mickan

Inga kommentarer: