lördag 5 april 2008

Nätterna på soffan

Tills nu har vi inte sovit isär en enda natt sedan vi gifte oss, med undantag för om man varit bortrest. Men inte pga. av osämja eller så. Det är tryggt att somna tillsammans som två små grisar, och tänk egentligen vilken grej det är att få vakna ihop - särskilt på helgerna när man kan ta sig extra tid och äta frukost i sängen. Då är man rik.
.
Nu, däremot, har jag sovit på soffan i flera nätter i rad! Vaknar efter ett par timmar av hosta och måste gå och lägga mig i vardagsrummet för att inte väcka min viol. Jepp, veckan har präglats av lidande under en man cold ultra. Människan kan fara till månen, tillverka gladpack och tälja trägubbar, men det finns inget botemedel mot förkylning - är det inte bara smått hisnande?? Vill bli frisk bums!
.
Gott då iallafall att få dela livet med en fantastisk fru som sveper in mig i omtanke och kärlek och finns där för en. Inte bara nu alltså, men det är ju alltid lite särskilt när man är sjuk. Jag älskar dig, Mikaela!
.
Nu ska jag snyta mig.
.
/Erik

Inga kommentarer: