onsdag 23 april 2008

"Av visa kvinnor...

...blir hemmet uppbyggt". Så (eller någonting med samma andemening) står det någonstans i Bibeln, och det stämmer ju så fint - det är liksom inte samma finess på saker och ting om inte Hon finns med i det hela. Jo, alltså, jag vikarierar ju som ungkarl den här veckan när frugan är i Stockholm och förlustar sig i tjänsten, det är det... *längtar efter dig, Mikaela*
.
Nå, man får hugga i ändå - vädret är ju strålande och man har tak över huvudet. Fast det är mäkta trist att laga mat åt bara sig själv... Här är iallafall ett gäng vitsippor vid foten av Sockertoppen, sånt gör mig glad i all enkelhet:
.
.
Appropå saker som man kan bli glad av så var jag förresten idag iväg och bytte mitt presentkort på Teknikmagasinet mot en ... ja, en bil och ett tiopack koner, så nu blir det åka av! Skåda första bilden av härligheten:
.
.
...och dagen på jobbet har varit tipptopp. Dessutom har jag och min finske samåkarpartner funnit en gemensam böjelse hos varandra: musikalmusik! Ni kommer det bli Chess i bilen en tid framöver, och därefter Kristina från Duvemåla :-)
.
Nej, Jag känner att mer livat än så här blir det inte den här gången, så det är bara att packa ihop och dra sig tillbaka. Och så ska ju tvätten hämtas... Kan tipsa om att lyssna på Erik Tilling förresten, Pontus och Sara gav mig en skiva - ack så bra!!
.
Sov gott!
/Erik

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är verkligen hårt att vara utan dom Erik. Jag var gränänkling hela förra helgen när Eva-Maria var på kurs med Herbalife i Oslo.

Schyst kärra du införskaffade förresten. Nu blir det massa race förstår jag att fördriva tiden med =)