söndag 20 april 2008

Alla goda ting...

"Idag är det Eriks födelsedag, då han får kakor med sylt ...." Så börjar den Wennstamska födelsedagsvisan, myntad av min farfar. Och visst är det så - i morse blev jag väckt och grattad av min kära fru. Bara det är ju mer än man kan önska, om man tänker efter. Vips så är man alltså 26. Kul att bombas med sms också - tack ska ni ha, alla med flitiga tummar :-)
.
Till det fina med att fylla år hör ju också att man helt sonika får roliga grejer - har blivit försedd med bästa tänkbara och är väldans förtjust över det. Bl.a. en ny telefon och ett presentkort på Teknikmagasinet, jämte en trevlig slangbella för våta bollar ... och en ny pjäs av Linköpingsbördige konstnären Mikael Nilsson! Kanske minns någon den funkiga tomten vi köpte i julas..? Nu har jag/vi en herre i kostym också, att stå framme under den del av året som inte är december... :-)
.
.
Nå, dagen ser ut att fortsätta lika fint som den börjat - blå himmel och varm vårsol - så nu ska vi faktiskt bege oss ut. Hurra vad jag är glad :-)
.
Må så fint alla människor, och ta vara på varandra!
.
/Erik
.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Grattis från oss på Jarlsgatan.
26 år alltså.... Ja, jag minns den tiden *bläddrar tillbaka i minnet* =)

Anonym sa...

jasså fyller år samma dag som johan :) grattis grattis..!