tisdag 18 mars 2008

Långrandigt! (hahaha.. oo vad roligt!)

Man ska stundtals skälla, stundtals medla, stundtals trösta någon som gråter och stundtals uppmuntra den som behöver. Jag hamnar plötsligt lite närmare eleven, får se härliga tonårsreaktioner, nära eller avlägsna föräldrakontaker, kärlek, brinnande hat eller allmän svalka. Det heta ämnet är UTVECKLINGSSAMTAL!
.
Fick en hälsning speciellt till mig idag från en elev som mår dålig och ligger på sjukan. Sånt gör gott och får mig att tänka på färg och färg får mig att tänka på The ny tavla. Enkelt men färggrannt och snyggt, passar perfekt i vårt tivoli-vardagsrum! :) Det finns en bild på våra gulliga brunskåp också, numera med guldbakgrund. De är coola som busen men jag har lite funderingar kring innehåll bara som ska lösas.. (och för alla er som undrar över mystiska ljusomständigheter i rummet så är korten är tagna samma tidpunkt på dagen men med olika blixtinställningar. Snitzigt va?)
.

Förresten fick vi besöka Samuel, Emma och deras 2 småttingar igår kväll. Urmysigt :) En liten 4-veckors Melvin var kanonsöt! Vi som inte ens hinner underhålla våra silverfiskar...Jo, vi har silverfiskar, jag har sett 3 styckna sen vi flyttade in. Vet inte om hyresvärden ser det som att husdjur ingår i hyran. Dessutom höjdes den nyss till drygt 6100/mån. Töntigt!
/Fru W






.



.


2 kommentarer:

Elina och co sa...

Vad fint ni har det! Längtar efter kvällsfika i ert färg-GLADA vardagsrum! Kramkramkram
Ps. Erik, du slutar aldrig imponera, snart kommer en beställning på konst. Vi kommer ju snart ha en himla massa väggar att fylla. Med tanke på er tok-höga-höjda hyra ska jag inte berätta vad vi ska betala för vår 4:a mitt i stan på 92 kvm...

osovega sa...

Jag måste verkligen instämma i att er hem ser väldigt härligt ut!