torsdag 20 mars 2008

Skärtorsdag

I dag är det Skärtorsdag. För många i Sverige är det bara början på en skön långhelg med familj, mat, dryck, fjädrar och påskägg. Den ursprungliga innebörden är att denna dag för ca. 2000 år sedan så instiftades nattvarden av Jesus Kristus! På senaste tid har jag verkligen känt våren återvända och ingenting känns för svårt - men när väl mörkret kommer över mig (härliga vinterSverige november- februari) så är det många gånger få ljusstrålar som tar sig in i mitt inre - MEN, jag har en Jesus att förtrösta på och som håller mitt hjärta genom allt och som vägleder. Allt jag uppskattar i livet har jag fått från HONOM - allt!
.
Läste just mina kära vänners bloggar där de beskriver hur Gud syns och agerar i deras liv. Gå in på Sundholms och Emelies sida och läs deras inlägg. Jag fick plötsligt lust att sjunga den gamla söndagsskol-dängan "Jesus finns fast han inte syns..."
.
.Påskkramar! /Mickan

Inga kommentarer: