onsdag 5 mars 2008

Jag KAN!

"DU är den BÄSTA läraren och det är SÅÅÅ roligt med samhällskunskap!!!" Säger en av mina elever helt lyriskt. Hon har precis avslutat området samhällsekonomi vilket brukar ta bort entusiasmen hos de flesta elever. Hon är dessutom bildestet så det finns ingen garant för ett samhällsintresse. Efter denna kurs vill hon till och med bli lärare i samhällskunskap! Kan man få en bättre komplimang som lärare??
..
Oavsett om resten av dagen såsar sig fram (för att jag somnade vid 02.00-snåret i natt) så är jag glad och nöjd! Jag har ett sånt roligt jobb med så många härliga, underbara, goa och duktiga elever! Idag är vi bjudna på kvällsmat hos Gustav och Carianne och i helgen blir det en Linköpingstripp.
..
Da teacha! /M
.
PS. Allt är såklart inte guld och gröna skogar. Nu ska jag sätta mig ner och författa alldeles för många RIG/BUS-varningar till alldeles för många elever som alltså riskerar ett IG eller ett streck i något av mina ämnen. Jag räcker inte till!! DS.

Inga kommentarer: