lördag 15 januari 2011

Vi har blivit kattägare!!

Det slog mig plötsligt igår kväll, efter att vi fick slänga ut dagens andra döda mus, att Musse Svanström är en KATT. Hör ni det - en K A T T!!! Jag har ju missuppfattat det här en längre tid och tolkat honom som en korsning mellan en fräsch hund/min son//my presious.... Mjauuu!
.
I natt stängde vi luckan så han bara kunde gå ut men inte komma in. Lite kattmat på trappen och sen kom han snabbt inpilandes när vi öppnade på morgonen. Det känns lite mer humant (eller kattmant) när det inte är så kallt ute längre framåt våren.. men vad gör man nu liksom? Vill ju slippa den där Gudfadernkänslan med ett slaktat mushuvud i sängen.
.
Igår fick vi se Edward Scissorhands på filmklubben. Mycket fint och över förväntan för mig som inte gillar Tim Burton nå vidare värst annars. Snart dags för friskispass och sedan far vi till landet. Fina Carin är förresten så välkommen hem efter hundra år i Etiopien och imorrn besöker vi Götet och kramar Sternegårds.
..
Krejm! /Fru W

1 kommentar:

Heidi sa...

Bah! Och Tim som är så bäst.
Har älskat honom sedan jag såg just Edvard som 12 åring.