onsdag 12 januari 2011

Felrätt

Pippi Långstrump har alltid varit min Lindgrenfavorit. Hon är allt man inte får vara på en ochg samma gång. Liksom lite för ogenerat spontan, alldeles för färgglad, allmänt obrydd, flera lager skinn på näsan. Hon klär i lite för stora skor men fyller ändå ut dem mer än väl. Pippi snackar inte skit utan kör med raka rör och hon använder sina muskler vid rätt tillfälle (som att slänga upp mobbaren i trädet, ni minns väl??)

Häromveckan kom grannflickorna med söta ansiktsbestick till Junis. Det är lite Pippi över hela setet med färg och glada fejs, allt det inte får vara när det ska vara vuxet.

För att uppdatera er om vad Junis sysslar med numera så handlar det mycket om att pilla på fötter, slänga sig handlöst efter fina grejer hon ser, attackera andra bebisar/Musse med stor entusiasm, studera mor när hon äter, provsmaka lite gröt och att hålla i, slicka på och studera glas.
.
Erik jobbar mest som sig bör och jag ska idag gå på mitt andra friskis-pass. (Bör jag nämna att jag har en gryyym träningsvärk efter att ha gått på ett Bas+ pass i förrgår, riktig kärringgympa som visste var den tog....)
.
/Mickan

Inga kommentarer: