söndag 9 januari 2011

Buller och brak

Det är plusgrader och jag började dagen med att slänga mig över Junis för att skydda henne ifrån den enorma jordbävningen/granatattacken från Rusland/jordskredet/eller Jesu dundrande återkomst. En liten tår kom och efter några sekunder insåg förnuftet att vi får fortsätta vänta på Herren och att det istället är snön som lämnar vårt tak med buller och brak. Fem gånger har det hänt hittills idag.
.
Läskigt är det. Imorgon börjar jag på Friskis och Svettis. Det kommer väl att braka och låta ungefär likadant, fast i hela stan.
.
/Fru W

2 kommentarer:

Isabel sa...

hahah exakt så var det för oss oxå, fast i natt. Jag trodde hela huset skulle braka ihop. Det fullständigt skakade, hela huset o lät så högt så hjärtat for upp i halsgropen och jag studsade en meter upp från sängen med benjamin på bröstet.

Men vad tacksamma vi är som har ett hus! =D

Ha det gott!

Anonym sa...

Kul! Att du börjar på Friskis alltså!:) Hoppas vi ses!

Kram Lotta