lördag 31 januari 2009

Turk-krull

Du borde ha uppknäppt mycket mer, du har ju hår - det måste synas ju. Det rådet fick jag igår av en elev "med utomnordiskt ursprung", som hade en synpunkt på att jag inte skulle ha bara översta skjortknappen oknäppt - gärna några till. Försökte komma med ett resonemang om kulturkrockar - kroppshår är ju ingen västerländsk modefluga direkt - men det slog inte riktigt rot, så jag fick tacka snällt för komplimangen. Så lärda kan samtalen vara på gymnasieskolan :-)
.
I morse låg vi och grisade i sängen. Bara en vecka kvar här nu. Olägligt då att plötsligt upptäcka att det är ett antal oförklarliga fläckar modell större på väggen - får kanske betala för det... Har ingen aning om hur de uppkommit, men i brist på bevis får jag väl misstänka min kära fru för att ha sömngått och trott sig skapa konst eller nåt. Själv sov jag nämligen som en sten.
.
Till sist ett par läckra papparazzibilder på gapande bokhyllor och cd-ställ. Vi gick en promenad förbi huset idag och fick ett ryck när vi kom hem :-)
.
Rösta på Snygg-Eriks Uddevallakör i Körslaget ikväll!!
.
/Snygg-Erik #2
.
.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det ska vi göra!

Nästa vecka börjar MELLO! Och DÅ går alla telefonröster till Scotts oavsett hur bra eller dålig låten är...

Kram på er!

Pernilla & Co