måndag 19 januari 2009

Tufft och exotiskt?

Jag kommer ihåg mitt första brott. Jag bodde i Småland och var 9 år. Min kompis och jag snodde gummisnoddar ur frökens översta kateder-låda. Vi övertygade varandra om att det skedde av goda skäl. Aldrig var det vi som fick bryta benet, vara allergiska, operera blindtarmen eller ha TANDSTÄLLNING.
..
Så genom att haka fast gummisnodden bakom de bakersta tänderna och sedan omsluta framtänderna så kände vi oss lite speciella, ungefär som man säkert gör när man har tandställning – väldigt tuff och exotisk! Var gummisnodden för stor fick den gå 2 varv runt hela kalaset. Extra spännande var det ju när snodden spände åt rejält så att man verkligen kände sig som en som behövde en tand-fix på riktigt.
..
Those were the days. Numera försöker jag hålla min inom lagens ramar och har insett att jag med mitt brytningsfel och enorma översynthet är rätt utvald trots allt.
.
Mickan

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja alla har vi fått olika gåvor som gör oss speciella / hon utan vrister m ubåtsvader