onsdag 23 juli 2008

Yabadabadance!

Det hade kunnat vara den mest perfekta sommaren i mannaminne. Om inte... om inte jag var tvungen att läsa körkortsteori. För det är så fördömt tråkigt!! Och varför i hela friden ska jag lära mig vilken typ av vätska man ska ha i ett batteri, eller exakt hur många procent av trafikanterna som gör det ena eller andra eller att "grupptryck" gör att unga killar oftast kör fortare än de borde och därmed krockar.
..
Åååååå, kan de inte individanpassa mitt körkortstagande? Jag kommer ALDRIG hälla i avjoniserat vatten i vårt batteri. Inte ens om jag vore tvungen, jag hade ropat på Erik. Erik hade ringt verkstaden. Vägverkat borde kunna se att jag är en mogen dam i mina bästa år som inte bryr mig ett smack om ifall någon 17årig kille hetsar i sätet bredvid och höjer Yabadabadance-skivan (som vi ofta har i bilen) i bott och vill att jag ska köra i 60 km/h på en 30-väg. Dumkunskaper gör mig så omotiverad.
.
Nä, fy för saker som gör soliga sommardagar gråa som möss.
.
/SurisMickis

1 kommentar:

Sternegård sa...

Man får inte ta med Yabbadabbadanceskivan på resan.