måndag 21 juli 2008

Camilla

Jo minsann, dåligt uppdaterat. Imorgon skriver min make om Stockholm m.m. Idag har jag spenderat dagen med min gamla ungdomsvän Camilla som kom på besök från sitt kära Oslo.
.
Det är så kul att träffa någon man har minnen ihop med, mitt runtflyttande har annars satt stopp för sånt. Camilla och jag gav oss in i tonåren och fjortistiden tillsammans. Vi var rejält pinsamma och komiska. Vi skrattade hejdlösa massor till P3:s Rally, liggandes med huvudena under min säng bara för att det blev extra kul. Vi köpte Havrefras som vi åt när vi cyklade omkring och ibland moffade vi och köpte hem Findus köttsoppa som vi avnjöt framför någon läcker 90-talssåpa. Vi smög ut om nätterna och härjade och skrämde ihjäl våra föräldrar när de insåg att vi hade rymt. Usch, förlåt, hoppas mina barn blir lugnare och snällare. Vi planerade en Londontripp där vi hade tänkt att GÅ genom hela London för att se så mycket som möjligt. Våra mammor skrattade lite åt oss... Vi badade på 1:a maj och var alldels yra av köld då vi kom upp ovanför vattenytan. Vi köpte sprayfärg och stylade våra cyklar i hemska kulörer, randigt och prickigt fick det bli. När Blur och Oasis krigade köpte vi en skiva var så vi kunde lyssna på båda grupperna utan att ta ställning. Vi ringde in till Önska i P3 och bad dem spela en Janet Jackson-låt för vår trevliga (smått mobbade) tysklärare Heidi, hon blev så rörd av gesten :)
..
Det är kul att träffas igen och skönt att inse att vi har blivit äldre! Nu ska jag och gubbtrasan kolla Batman begins.
.
Kramar! /Mickan

Inga kommentarer: