torsdag 10 juli 2008

Nu ska jag visst börja springa igen!

Igår eftermiddag kom vi hem till Uddevalla efter en nätt tripp på 21 timmar. Döda som sillar men nöjda och glada åt resan - den har varit helt obetalbar.
..
En av dessa obetalbarheter var dagen på ett Formula Truck-race på Interlagos :-) Viv ordnade så att vi bjöds på VIP-biljetter av "ett stort svenskt företag i lastbilsbranschen" (vi säger inget namn, men de slutade på 3:e och 4:e placering efter Mercedes-Benz, och Volvo kom rätt så dåligt...). Mickan tycker att det är lite nördigt men hängde med, höll god min och hade faktiskt kul. VIP-biljetternas lüxighet hjälpte såklart till. Hon njöt av att få obegränsat med mat och dryck (typsikt kvinnor), schysst utsikt och uppassande personal. Jag njöt av att få access till serviceområdet och att få åka lastbil ett varv på den kända banan. Helt overkligt att vara på något som man bara sett på Eurosport förut!! Kom gärna hit och kolla på kort om ni inte nöjer er med de som finns nedan...
.
Nå, en liten grej till - nu ska här firas med puka och trumpet!! När vi var i Brasilien blev jag uppringd angående jobb på Uddevalla Gymnasieskola... Var på intervjun i morse och fick just reda på att de föredrog mig framför drygt 30 andra sökande - halleluja!! Det extra häftiga är att jag hade världens hesa kraxröst... ...precis som Mickan hade när hon fick sin tjänst för ett år sedan. Hesheten är Tecknet! Nej men allvarligt talat - det här är ju vad vi drömt och bett om, och äntligen!
.
Nu återstår bara min del av antalet - jag har råkat lova att börja springa igen om jag skulle få det här jobbet ... som jag ju fick ... hej hopp ... Jag är så toookigt munter, men för upprymd för att skriva läsroligare än så här. Njut nu av härliga lastbilsbilder (knäppte i min iver närmare 200 stycken), jag måste gå och avreagera mig all min glädje :-) Ha en finfin dag!
.
/Speedy E
.
Uppställa hästkrafter... 1000 i varje lastbil, faktiskt...
.
En av "den stora svenska tillverkarens" bilar innan racet...
.
Visst är man svensk, men VW har alltid en särskild plats i hjärtat.
.
Det går mycket snabbare än det ser ut - mellan 2oo och 260 på rakan - swisch!!
.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vill oxå se alla lastbilarna....

Stort grattis till jobbet!!

Anonym sa...

Min käre Erik!
Så härligt att Mikaela och Du är hemma igen och att allt gått bra på resan.
Och sååå härligt med jobbet - stort Grattis!!

Kram Mamman

Anonym sa...

Jättemånga grattiskramar från oss!

Pernilla & Co

Anonym sa...

Vad kul att läsa och se hur resan har varit! Den verkade helt underbar.
Ett stort grattis till jobbet Erik! Då blir det svårt att nästla sig ur Tjurruset!

Alla hälsar!