måndag 19 juli 2010

Projekt

Husmålning - check!
Källarmålning - check!
Plattgång - check!
Målning av trappräcke - check!
Plantering - Några stenar kvar som ska kapas. Och helt seriöst, växter alltså... hur väljer man snygga växter? Varför skulle jag prompt ha en plantering, kan vi inte bara lägga sten i hela trädgården för enkelthetens skull? Det gör ju inget alls om mördarsniglarna börjar käka på en sten, de dör säkert bara av akut stenförgiftning men köper jag ett dyrt prydnadsträd från Kaukasus så kan man vara säker på att trädet är uppätet till rötterna innan frosten har hunnit sätta in. Nää, om man inte skulle ta och beställa lite mer sten....
Målning av grund - Grått ska det bli, det matchar all sten.
Målning av trappa - Grå ska den bli, det matchar allt i trädgården och mina smutsiga mysbyxor.
.
Förresten, jag säljer plockning av våra röda vinbär helt gratis, bara att komma och hämta. Jobbiga bär det där som bara ger mig dålig samvete...
.
/Fru W

2 kommentarer:

Lucas sa...

Installation av keddy ser jag inte på listan... ;)

Anonym sa...

Lucas: Nä tyvärr. Varför är det aldrig vinster på de trisslotter som just vi skrapar??! /Mickan