onsdag 14 juli 2010

Klappa mig på axeln tack!

Vi gör det där ultraljudet i alla fall idag. Jag är så känslig nu och gråter när jag inte fått en klapp på axeln den senaste timmen men idag känns som en bra dag och då kommer det säkert visa sig att ungens hjärta är det snyggaste hjärtat som de någonsin har skådat på NÄL. Undersökarna kommer att flyga baklänges av beundran.
.
Sen det här med risker med ultraljud. Läste någonstans att barnet kan bli vänsterhänt. Oo. Ajj. Förlåt kiddo om vi orsakar dig vänsterhänthet genom alla ultraljud vi rekommenderas att göra. Vi kommer att kompensera dig genom att specialsy vänsterhäntskläder, installera vänsterhandsteknik i hela huset och bara köpa vänsterhäntssaxar att lägga i kökslådorna. Du kan få 2 kr mer än dina (förhoppningsvis) syskon i veckopeng också.
.
Ingen ny bil ännu men vi lånar vrålåket Bettan idag av godaste Johanssons. /Fru W

3 kommentarer:

Heidi sa...

Du vet väl att vänsterhänta är lite smartare än högerhänta?! Deras hjärnhalvor samarbetar liiite bättre tydligen...

Se bara på mig. Jag är vänsterhänt och hur smart som helst! ;P

Så du får se det som att du kiden en tjänst!

Anonym sa...

Yäää! Vi kör på den Heidi, ja nu när du säger det så har jag lagt märke till din skarpa inteligens som är något utöver det ordinära.

Fler ultraljud åt folket alltså! /Mickan

Heidi sa...

Men visst är jag det! :)

Sen att jag hoppar över lite ord och glömmer en och annan bokstav när jag skriver är en helt nytt kapitel.... ;)