fredag 2 juli 2010

Dä blir en pöjk!

Jag kände mig som en trött pensionär i kroppen när det idag var dags att promenera upp för backarna till Dalabergs mvc i 25-gradig värme. Hjärtklappning och pust, stånk och stön. Stannade för sittpaus i busskuren, sökte mig efter skugga, drack vatten och medhavd frukt för att orka. Roligt var dock att dretongen i magen hade lagt sig med huvudet nedåt, ryggen låg åt vänster och benen åt höger. Så häftigt! Fina hjärtljud på ca. 140 slag/minut, bra blodvärden, tjusigt kiss, ingen viktuppgång och positivt SF-mått.
.
Igår träffade vi en okänd tant på Resteröds-rean som informerade mig om att jag kommer att få en son för jag har en pojkmage, bra, jag håller med, klart att det blir en son. Ett stycke skötsam, gladlynt son med solsken i blick och läppar blå av bär. Eller det där med blåa läppar kan vi skippa, ingen avatar-unge här inte.
.

Bort med det bruna, nikotingula och ljusblå! Erik är en blekfis som håller på och målar i vår källare. En grymt duktig blekfis dock. En duktig blekfis med en tacksam fru som ligger och steker fläsket i solen vid havet. En blekfis som inte har några ambitioner att ändra på sitt blekfisiga tillstånd. Men han e' allt bra fin ändå min man!
.
Typiskt att Holland vann idag. Husch busch!
.
/Fru W

1 kommentar:

Anonym sa...

Han är mycket flitig,... din man,... min bror!