lördag 31 juli 2010

När det inte regnar

Det gäller att passa på när det inte regnar.... I år får trädgårdens enda fruktträd frukt - tjooh! Sex styckna äpplen har kommit till. Dock behöver trädet klippas snart för att bli lite finare i formen. Vårt träd-proffs Lisset bor ju lite långt bort så vi får försöka luska tag på någon annan som kan ge oss tips. Vet att man kan hänga tyngder i grenarna för att få till en rundare form, måste bara komma på något som är lite mer praktiskt och snyggare än stenar som tydligen har använts tidigare i detta träd...
.




















Erik lägger kantsten. Projektet ska avslutas innan sommarens slut sen får vi se om vi hinner och orkar med gräsmattan i höst eller om det blir i vår...










































Planteringen är nu färdig. Det bidde ett japanska gräs i mitten, lavendel runt om och några krypisar (som vi dock får byta ut till något annat framöver) på kanterna. Det blir snyggt nästa sommar när det har vuxit till sig lite. Jag lyxade även till det med att köpa mig två par nya trädgårdshanskar. Har geggat omkring med ett par diskhandskar i sommar för att vara lite dumsnål sådär. Döläckert med rosa.
.
Kram hörrni. /Fru W

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kom ut Benny, kom ut!!!!!!!!

Anonym sa...

Jaaa vi håller mä!! /EMW

Sara sa...

Ni känner inte mig, men det känns som jag känner er. :) Jag har hittat hit genom våra gemensamma vänner Sundholms och har blivit en flitig följare av er fina blogg.

Angånde tyngder i träd såg jag ngt väldigt fint häromdagen. De hade planterat blommor i stora gamla tekannor och hängt upp i ett träd. Just i det fallet var nog mest för dekoration för det var ett stort träd, men fyller man de väl de borde vara tunga nog för att forma ert äppelträd?

Lycka till med det och lycka till i ert kommande föräldraäventyr!

Kram Sara

Anonym sa...

Sara - Å vad trevligt med lite okända besökare. Låter ju spännande detta med tekannorna, tac kför tipset! Kram från mig som genast kikar in på din blogg /Fru W