fredag 16 oktober 2009

Stressad, manlig karriärskvinna finnes

Det händer tydligen lite för mycket i våra liv nu, eller för mycket tråkigheter. Därav Eriks skit-inlägg. Jag började känna att synen hade försämrats i veckan, ni som känner mig vet att det är illa redan som det är... :-)
-
Hursomhelst bidde det inte bättre utan plötsligt dyker det upp en ring framför höger öga som gör synfältet alldeles suddigt. Igår kväll ringde jag sjukvårdsupplysningen och minsann ville ögonläkaren ha in mig genast vilket blev idag. Efter massor av prover och hummanden som tog två timmar kom han fram till att jag drabbats av nån svullnad på gulkroppen som normalt sett drabbar "stressade män, mitt uppe i karriären" och som kan ta upp till ett halvår att läka ut. Grande!
..
Så jag är väl en stressad, manlig (?) karriärskvinna. Det är mycket nu, inombords och på jobbet. På måndag har vi möte med gymnasiechefen ang. vår fysiska arbetsmiljö. Sen planeras ett möte om vår psykiska arbetsmiljö. Jippie!
...
Imorrn åker iallafall Carin och jag och hälsar på Strömmis i Örebro. Ska försöka slappa, äta gott och bara njuta av livet. Hoppas ögat hänger med när jag kör ;-) Hoppas också ni har gladare dagar och jag kör på den optimistiska frasen om att solen dyker upp efter regnet. Eller hur??
.
Kram! /Mickan

2 kommentarer:

Charlotte sa...

Men va hemskt! Hoppas att det inte blir så långvarit som ett halvår! Vi ber för er och för allt annat som händer i era liv. vi har förstått att det inte är så lätt. Håll ut och håll hoppet vid liv. En vångvers kom upp när jag bad för er en morgon nämligen följande:

"Helige Ande du som tröstar, fyll mig nu håll mitt huvud högt. På din sanning vill jag stå, låta äran till dig gå och sänd din frid o Gud över oss."

Kram Charlotte

Charlotte sa...

Sångvers.
/C