onsdag 29 juli 2009

Regn och sot

I måndags fick vi celebert besök. De fina Hägglundarna aus Umeå fick se Uddevalla alldeles dränkt i regn.
..

Vi tog oss ut på en promenix till lekparken. Lisen var skeptisk till flera av Bohusläns åkattraktioner men den här diggade hon.
..

Det är inte så ofta vi har anledning att besöka en lekpark. Synd bara att man alltid är klädd så vuxet tråkigt och inte kan ge sig hän och slänga sig ner för rutschkanor. Upp i båten kom jag i alla fall. Tack för besöket!
.....
I förmiddags märkte jag att det hade blivit väldigt tyst i huset. Musse hade busat en timme och fört liv så jag ropade lite efter honom där jag satt i soffan. Så plötsligt dimper det ner en sotig kattunge med bus i blicken. Token hade hoppat in och upp i ett litet hål i öppna spisen och kom ner alldeles gråsvart och smutsig. Ganska snart hade vi grå små kattspår över halva vardagsrummet. Jag skrattade och Erik grät.
....
Idag verkar regnet hålla sig borta. Jag ska med brudarna ut i skog och mark och leta efter bär och svamp. I eftermiddag åker vi på dödsbo-auktion.
.....
Kramar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla Musse verkar va lite busig..Fick ni honom ren?? Lycka till i skogen, det finns massor av svamp att plocka. Kram Sandra L

EMW sa...

Han är allt lite grå här och där ännu - vatten är ju ingen hit med katter, så han får tvätta sig själv och nöta av det med tiden... Har satt en skiva för spisen nu iallafall :-)

/Erik