lördag 25 juli 2009

Dublin

Började dagen med en finfin promenix med C. Därefter har jag jobbat med Erik och Lisset i trädgården samt skött hushåll och minikatt. Han sover på min mage nu, gos! (För alla mina fina vänner som gillar katter kan jag berätta att Musse har en liten söt egenskap. Han vill pussas lilla Musse! Gärna på mun eller näsa, en liten snudd sådär för att hälsa på en ;-))
..
Nästa uppslag på vår underbara resa är Dublin.
..

Här knatade vi omkring i olika kvarter. Vi struntade i klassiska turistgrejer som den där gamla boken (jo jag vet, den är säkert jättetjusig...) och kollade t.ex. istället in A-K:s ex-café. Uuu vad mysigt! Det låg på bakisdan av en tjusig pappersbutik och de serverade den ljuvligaste lemonaden ni kan tänka er. Mmm gott!!
..

..

..

..

..

Och vad har vi här då? Jo ett stort ögonblick. I Nicklas liv. Det kladdiga i bakgrunden är U2-väggen som ligger vid deras gamla studio. Där kan alla fans skriva en hälsning till bandet. Som sagt ett stort ögonblick.
....

Så starkt.
..

Tyckte nästan alla.
..

Precis nästan alla.
...

Och så var vi på restaurang. En utav dem var en gammal kyrka de gjort om och i den här ovan var alla möbler och all inredning gigantiskt och superflott.
..
Sen såg Julia till att det blev lite gala. Vi gick för att se den där River dansa.
..

Här sitter vi i salongen, spända av förväntan!
...
Och som han dansade den där kvällen River (och hans vänner också för den delen). Tjena i mitt garage vilket röjj! Jag skrattade till och med högt av glädje och det vill inte säga lite.
Vid första anblick måste jag säga att Dublin inte ser ut att vara mycket för världen. Någon skönhetstävling vinner staden inte enligt mig. Men å andra sidan finns myset och charmen absolut där. Tummen upp! (Mitt andra finger passar inte här ;-))
.
Så - grusgången är färdig, haleluja!
.
/Fru W

Inga kommentarer: