tisdag 9 oktober 2007

Rutiga byxor

"Roliga byxor" är en dikt av Lina Ekdahl... ...och ungefär vad mina elever tyckte om mina nya snitsiga rutiga hosor som jag hade idag - "gubbyxor"(!) för att citera ordagrant(??). Uppskattar de inte en snygg och fast och gymmad häck när de ser den? Nå, De är så goa så, ungarna på IV - att jobba här är ett säkert sätt att hålla fötterna på jorden, man lär inte få storhetsvansinne... ...fast det finns ju andra vansinnesformer förstås... ;-I (men en sa iallafall att de var snygga, tack tack).
.



.
/Grandpa

1 kommentar:

Elina och co sa...

Hej vänner! Läser er blogg vareviga dag, bara så ni vet! Kände verkligen igen mig i det du skrev idag Erik. Jobbade ju på högstadiet en kort och inte så framgångsrik tid i mitt liv. Trodde dom skulle tycka jag var skitcool och fräsch, men tji fick jag. Tur man kom hem till en älskande äkta hälft. Det gör inte dom. -HAHA!

Ps. Jag tycker att rutiga byxor är superhett. :) Ds