måndag 1 oktober 2007

Jag har i alla fall tur i kärlek!

När man tror att det inte kan bli värre så slår olyckan till med buller och bång. Bilen är ju ett kapitel för sig och har redan avhandlats på denna sida. I morse tog jag cykeln till jobbet som vanligt, kom några hundra meter, sen krockade jag med en annan cyklist. Ingen utav oss såg säskilt skadad ut, vi snubblade lite lätt av cyklarna bara. När jag anländer till skolan och sätter mig vid datorn känner jag dock hur det skär av smärta genom högertummen. Blev snart omplåstrad hos syster och en stukning konstaterades.
.
När jag kom hem försökte jag ha ett trevligt samtal med brorsan via skype (laddade ner i helgen och provringde, allt verkade funka perfekt!) men när vi väl skulle föra denna ljuvliga konversation så funkade inte ljudet av någon anledning. In via kontrollpanelen och pillade lite, pillade för mycket och vips tjuter det något enormt från datorn. Lyckades hitta någon form av "off-knapp" och nu verkar datorn tämligen återställd. Erik tycker sig dock höra lite sprakande ljud men det säger han nog bara för att han är Mr Petig, eller så vill jag inte lyssna för jag är Fru Snabb/Slarv.
.
Jag har helt enkelt inget flyt. Imorgon kommer det garanterat att regna spik över mig när jag åker till jobbet.
/Mickan
.

1 kommentar:

Sternegård sa...

ojojoj. Vilken ninjahand du ser ut att ha. Hur ser det ut för er lördag 13 okt?