onsdag 3 november 2010

Låt oss fira jul från och med NU!

November, en av Sveriges absolut fulaste månader (i fint sällskap av februari och mars). Det händer absolut ingenting, det är liksom tomt på nytta och mysighet. Småungarna springer runt med fula masker och kräver godis i ren desperation. November är en månad som regnar och ruskar, det blir mörkt innan det hinner bli ljust, en månad då blöt kyla äter upp oss, halva Sveriges befolkning snyter sig i näven, resten hostar sönder lungorna. Pensionärer klubbar ner varandra med rullatorer och käppar för att komma före i vaccinationskön. Vi tuggar i oss apelsiner, multivitaminer, kiwis och klunkar Chi San och Kan Jang men blir till slut ändå storkonsumenter på ICAs näsdukar och får en 25-kronorscheck i slutet av månaden som tack. En månad när Musse kommer in med skitiga tassar och blöt päls och gosar med Junis. En månad då man måste tända lampor i vartenda fönster, bränna upp alla stearinljus man köpt på Ikea och stampa fötter och köra hejjaramsor för att hålla sig vaken och vid någorlunda gott humör.
..
Vi blundar länge och hoppas att det är över snart. I alla fall senast om 27 dar, längre klarar jag inte.
.
/Fru W
.
Ps. Alla fina höstälskare behöver inte göra sig besvär. Jag kan inte för mitt liv tycka att det här slår en strålande varm sommardag vid havet, brunbrända ben, glass och melon. Och man måste få klaga på detta mörka, kalla land ibland. Från och med NU tycker jag att vi börjar fira jul. Emelie, du är väl på???!! Ds.

1 kommentar:

Emelie sa...

JAG ÄR SÅ GRYMT PÅ!