fredag 12 november 2010

3 x kluringar :-)

(Svaren hittar du längst ner...)

.
1. Stig, Ulf och Jerry med vänner har just nu ett hajpat lotteri - varje köpt ICA-vara ger en lott... ...och igår stod det VINST på mitt kvitto! Tjohej!! Vad har jag vunnit, vad har jag vunnit?! En ny bil (att sälja eftersom vi redan har en dito), en härlig resa eller matkassar för miljoners kronor?
.
Medan du funderar på den så dukar jag upp för lite skratt. Eftersom sport ibland blir nästan religiöst laddat för många människor kommer här två färska vitsar som förenar dessa två världar. Den sista är ett härligt bidrag från mr S, så just den kan jag tyvärr inte ta nån cred för... Men håll i hatten:
.
2. Vilket cykellopp gillar asarna bäst (ni vet, gudarna i den nordiska mytologin)?
.
3. Vilken stor tennisturnering var på tapeten i Midgård?
.
.
.
Och här kommer svaren:
.
1. En burk ICA-sill (valfri, dock).
2. Tor de France, såklart!
3. Stockholm Oden
.
/Erik

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vann också sill!

Helg-kramar från Lidköping

Heidi sa...

Personligen gillar jag Coop-sill bättre... Det är stor sillnad på smaken! ;)

Anonym sa...

Men de har å andra sidan inget lotteri... :-/

/Erik