tisdag 15 juni 2010

Mördare och sadist

Jag borde ha förstått det men jag har nog blundat för verkligheten. Någonstans har jag trott att Musses mysiga, gosiga sida, som han visar upp här hemma, också är hans enda sida. Men nu på morgonen fick vi se smakprov på annat.
.
Han gick ut genom sin fina kattlucka efter frukosten och strax därefter tittade maken ut genom fönstret mot baksidan och fick syn på mördaren och sadisten Musse. Han hade fått tag på en stackars mus som han riktigt plågade genom att ta den i munnen, släppa ner den, låta den springa och pipa, jaga upp den igen, stoppa i munnen, släppa ner igen... osv.
.
Vi har ju tidigare hittat en mus utan huvud på gården men ändå trott att det "Måste ha varit en annan katt" men tji fick vi. Dags att fundera över hur mycket jag ska gosa ner mitt ansikte i hans päls framöver...
.
/Mickan

Inga kommentarer: