måndag 19 april 2010

Till allmän beskådan

Åhh, suck. Så har man hamnat där i facket "Du är gravid och därför säger jag rakt ut vad jag tycker". Det senaste är de som har behovet av att berätta hur liten jag är. Ja, det stämmer säkert alldeles rätt att jag är liten. Hela tre kilogram har kroppen fettat på sig under min 23 veckor som gravid och nää, min mage blev inte stor som globen av det nej. Undrar varför det plötsligt är okej att kommentera kropp så fort någon blir havande?
.
Ska testa att dela ut "Vad bred du har blivit kring mellangärdet sedan december!!" framöver så får vi se vad det ger :-)
.
/Fräs
.
Ps. Å ack nej, jag är inte sur eller ledsen och blir heller inte nedstämd av fina kommentarer från nära och kära. Det är mer den allmäna massans ogenerade åsikter man blir förvånad över... Ds.

3 kommentarer:

Elina och co sa...

Åh, man blir så trött på folk. Det är som att det ligger prestige i att ha en stor mage (helt plötsligt...) Men när allt är över sen, så ska man helst inte ha några bristningar eller fettvalkar kvar och allt är tillbaka till det gamla vanliga idealet. Men hör mina ord, det är precis som med bröst, det finns egentligen inget bra med stora bröst. Har man stor mage när man är på smällen kan det för allt i världen vara fint, men har man det inte är det också fint och dessutom bara något att fröjdas över. Så låt våra magar vara ifred och vara som dom är! Och du, jag tycker du är så fiiiin med din alldeles lagoma mage som jag såg skymta på ett Prag-kort. PUSS

Anonym sa...

Tack bästa Elina. Du är för din du!! Pöss/M

Fru J sa...

Du är helt alldeles perfekt!